Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2015 23:26 - Да промениш живота си на 48
Автор: borlinov Категория: Спорт   
Прочетен: 1327 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Рано сутринта намирам Стефан Цветков във фитнес център ”Найденов” в Монтана, където тренира под зоркия поглед на своя инструктор Илиян Найденов. Съвсем наскоро 48-годишният Стефан стана вицерепубликански шампион по културизъм в категория до 75 кг. Той се съревноваваше с много по-млади от него състезатели, които са били и участници на световни и европейски първенства. В крайна сметка Цветков се качи на почетната стълбичка още в първото си състезание и грабна среброто. Историята, която стои зад огромния му успех, е вдъхновяваща и доказва, че в живота няма невъзможни неща и никога не е твърде късно човек да се промени и да успее.

Едва преди три години Стефан няма нищо общо с настоящето си аз. Тогава той е мъж на средна възраст, който води застоял начин на живот и е с наднормено тегло. „Тежах 125 килограма. С възрастта започнах да имам болежки и да се обаждат различни здравословни проблеми. Осъзнах, че не съм тръгнал по хубав път и реших, че всичко трябва да се промени.“- така и става, първоначално той започва с по-леки тренировки, защото му е трудно, но въпреки всичко не се отказва. „ Всичко е въпрос на воля и желание, изпитвах много трудности, но дори не ми минаваше на ум да се откажа.“

Постепенно Стефан започва да навлиза във все по-добра спортна форма и тогава се запознава с Илиян Найденов. „Когато видях Стефчо за първи път не смятах, че ще стане шампион по културизъм“- призна си неговия треньор. „После забелязах огромната му воля и желанието да постигне нещо. Още повече, че беше и генетично предразположен. Аз доста промених цялостната му система на тренировки, защото до този момент той тренираше доста хаотично.“ Илиян и Стефан се сприятеляват и започват да тренират все по-усърдно- „Разликата в годините ни накара да започнем да дружим. В нашия отбор от мен идва акълът, а от Стефан мускулите.“- сподели Илиян Найденов.
С времето тренировките стават все по-сериозни. Илиян вижда огромния напредък на Стефан и амбицията, с която идва в залата, затова предлага на своя приятел да го подготви за Републиканско първенство. „Аз станах шампион в същата категория. Показах му, че знам пътя. От началото той много се колебаеше дали да се пробва, но аз му обясних, че така и така вече тренира много сериозно“. Стефан Цветков също си спомня с умиление за моментът, когато прави голямата крачка: „Илиян ми предложи да отида на състезание. Първоначално го приех на шега, но се съгласих да опитам. В крайна сметка след 4 месеца спартански тренировки успях да постигна успех и съм много доволен от себе си. Наистина не очаквах, че ще се кача на почетната стълбичка.“

Днес успехът на двамата е вече в историята. Стефан не знае дали ще продължи да се състезава, но определено неговият най-голям успех е, че успя да промени живота си, с малко помощ от добър приятел разбира се. Той ми каза, че всичко е въпрос на желание и няма възраст, когато е твърде късно да започнеш нещо ново. „Първата крачка е най-трудната. Но никога не е късно!“
Илиян Найденов сподели, че за него тръпката да види свой състезател да успява е много по-голяма от това, самият той да печели: „Когато го наградиха, се гордеех повече отколкото, когато аз станах шампион!“. Може би най-ценното, което един треньор може да получи от свой състезател, не са успехите и медалите, а просто едно благодаря. А вие? Още ли мислите, че е твърде късно?

Борислав ОРЛИНОВ



Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: borlinov
Категория: Спорт
Прочетен: 185921
Постинги: 70
Коментари: 55
Гласове: 68
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031