Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2015 23:06 - Гърменизация
Автор: borlinov Категория: Политика   
Прочетен: 1155 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 08.07.2015 13:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Гърменизацията е термин, който бившият президент на Република България и настоящ лидер на ПП АБВ Георги Първанов използва пред журналисти в парламента. Терминът означава целенасочено да се етносират изборите и политиката в държавата.

 Първото нещо, което искам да кажа е, че аз не съм расист! Но не съм и далтонист! Един от основните проблеми, които се създават на расова основа е, че изкуствено ни карат да се преструваме, че всички сме еднакви. Ами не сме! Различни сме, и в това няма нищо лошо. Живеем по различен начин, мислим по различен начин, имаме различни ценности. Аз свързвам интеграцията с това да се научим да живеем заедно, а не целенасочено да правим от циганите българи. И понеже мразя дихотомното мислене, няма да разделям! Ще търся общите неща между едните и другите, но няма и да отричам различните.

 Най-важният урок, който научих от дългогодишните си тренировки по футбол, няма нищо общо със самия спорт. Да, подобрих техниката си, общо-физическата си подготовка и тактическата си грамотност, но не това е най-важното. Най-ценният урок ми даде моя треньор. Един ден той ни събра в съблекалнята и ни каза: „ Момчета, знам, че няма как всички да сте приятели помежду си, това е невъзможно. Няма как 25 човека да се харесват един друг. Това го няма дори в най-добрите отбори по света. Не ви и карам! Но искате или не, вие делите една и съща съблекалня всеки ден. Или се научете да живеете заедно и да се уважавате, или този отбор няма как да продължи напред.“. Така малко по малко ние изгладихме взаимоотношенията си. Не ме разбирайте, обаче, погрешно! В отбора имаше хора, които никога не говореха един с друг извън терена. Имаше момчета, с които не станах приятел никога, въпреки че много години тренирах с тях. Всъщност ненавиждах ги, както и те мен, но когато обличахме един и същ цвят фланелка умирахме един за друг. Просто имахме обща кауза, обща изгода от това да си помагаме, въпреки че не се харесвахме.

 Тук искам да подчертая ключовите думи- обща кауза и изгода. Ако всеки един от нас осъзнае, че да интегрираме циганите има обща кауза и изгода и за едните, и за другите, етническите проблеми ще спрат. По-голямата част от циганите никога няма да станат българи, те си имат свои разбирания за нещата, но това не пречи да са полезни на обществото ни по един или друг начин. Ако щете, дори като работна ръка. Тук идва въпросът- защо, тогава не работят? Ами, защото за да работят, трябва да са образовани, а когато са образовани са трудни за манипулиране от страна на политиците. Както е казал Джордж Оруел- „Невежеството е сила“ !

 Малцинствата в една държава са огледало на мнозинството. Какво виждате в огледалото?  Когато има етническа омраза, имат полза партии, които водят „крайна“ политика. А привържениците на партии с такава политика са неграмотните хора. Замислете се, най-големите привърженици на политически партии, защитаващи изключително и само правата на малцинствата са неграмотни цигани, турци и т.н. А най-големите привърженици на националистическите партии са неграмотни и ограничени шовинисти. Това е самата истина, всички имат полза от неграмотните хора.    Защото те спестяват излишни усилия. Например, ако това есе беше насочено към човек, който е неграмотен изобщо нямаше да е толкова дълго, нямаше да подкрепям тезата си с аргументи, нямаше да се обосновавам, нямаше да следя за правописни и пунктуационни грешки, нямаше да гледам да избягвам повторенията, нямаше да има несъгласни с мнението ми, нямаше да има дискусия. Просто щях да представя мнението си за факт и готово! Щях да спестя ценно време и енергия. Ето затова невежеството е сила!

 Решението на етническите проблеми, както и на всички други се крие в образованието. Когато човек е образован, той променя мирогледа си, разбира различните, уважава ги, осъзнава кой е и какво иска. Днешният свят е изграден върху основа от манипулации, всеки е манипулиран до някаква степен. Може аз да се опитвам да ви манипулирам в момента, защото мен ме е манипулирал някой да мисля така, а след това вие да манипулирате друг, защото аз съм ви манипулирал. Напълно възможно е! Но когато човек е образован това става много по-трудно, защото той се допитва до друго мнение, интересува се и никога не приема нещо за чиста монета.

 Така че, не вярвайте на нищо от това, което съм написал, защото може да ви манипулирам. А може би карайки ви да не вярвате, също ви манипулирам.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: borlinov
Категория: Спорт
Прочетен: 185928
Постинги: 70
Коментари: 55
Гласове: 68
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031